Охтирська вечірня (змінна) школа ІІ-ІІІ ступенів

Меню сайту
Новини освіти
Календар подій
Календар України
Організація методичної роботи

Методична робота – це цілісна система дій і заходів, які спрямовані  на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, на розвиток творчого потенціалу всього колективу навчального закладу, на досягнення позитивних зрушень у навчально-виховному процесі.

Організація методичної роботи у закладі здійснюється згідно нормативно-правових документів, які визначають сучасну державну політику в галузі освіти та вимоги до організації навчально-виховного процесу і роботи з педагогічними кадрами. Її зміст спрямований на піднесення на більш високий рівень теоретичної підготовки кожного вчителя, активізацію його  творчого потенціалу, засвоєння і впровадження  у шкільну практику прогресивних технологій навчання та виховання, перспективного педагогічного досвіду, підвищення результативності педагогічної праці.

Педагоги школи  опрацьовують методичні матеріали, що призначені для роботи у денному загальноосвітньому закладі, аналізують їх і, враховуючи специфіку  діяльності вечірньої  школи,  пристосовують  для використання  у роботі. Усі ці труднощі   впливають на  процес організації методичної роботи вчителів, підвищення  їх кваліфікації,  процес самоосвітньої діяльності.

                    

 Відсутність  матеріалів,  у яких  було б розкрито специфіку організації науково-методичної роботи у вечірніх школах   в сучасних умовах,  визначає процес  визначення оптимальних форм і методів науково-методичної роботи, тому основними завданнями методичної роботи у вечірній школі є:

   організація безперервного удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності педагогічних кадрів, підготовка їх до атестації;

   проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;

   інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем освіти, педагогіки, психології, науки і перспективного педагогічного досвіду;

   проведення інформаційно-пошукової роботи, створення картотек, банків педагогічної інформації тощо;

   аналіз стану викладання предметів і навчальних курсів, підготовка рекомендацій щодо приведення їх у відповідність з державними стандартами освіти.

У  закладі визначена чітка структура методичної роботи, яка складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих ланок.Організаційним та об'єднуючим центром методичної роботи  з педагогічними працівниками   є  методична рада  школи. Основною метою діяльності  якої  є :

-         створення інформаційно-методичної бази для викладачів;

-         надання допомоги педагогічним кадрам в реалізації актуальних завдань  розвитку;

-         вдосконалення і реформування освіти;

-         підвищення  професійної майстерності педагогічних працівників закладу;

-         активізація  творчого потенціалу педагогів;

-         формування здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються;

-         створення умов для постійного вдосконалення  педагогів шляхом самоосвіти.

                    

 Загальне керівництво методичною роботою здійснює директор школи, який створює необхідні умови для підвищення ідейно-теоретичного рівня і кваліфікації педагогічних працівників; організовує її заступник з навчально-виховної роботи, який опирається на голів методичних об’єднань,  досвідчених учителів, наставників   тощо.

У  школі організовано роботу методичних об‘єднань за напрямками:

-         філологічного циклу (керівник Стась Т.І.);

-         фізико-математичного циклу (керівник Соболєва І.Ф.);

-         природничо-історичного циклу ( керівник Лиска О.Г.);

-         класних керівників  ( керівник Кузнєцова І.М.).

Планування методичної роботи об‘єднання є довільним. Складаючи план,  керівник методичного об‘єднання  враховує досвід роботи вчителів, їх здібності, інтереси, здатність до творчості. Плани роботи об’єднань   мають наступні розділи:

   вступ, який містить аналіз роботи за минулий навчальний рік, чітко визначені основні завдання на наступний, проблеми, над якими працюють члени методоб’єднання, відомості про учасників методоб’єднання ( освіта, кваліфікаційна категорія, педагогічний стаж, відомості про курсову перепідготовку, атестацію, питання самоосвіти педагогів і т.ін)

   методичні оперативки;

   організація роботи з молодими вчителями;

   організація позакласної роботи;

   тематика засідань методичних об’єднань.

Традиційними стали творчі звіти учителів, які  підвищують  свою кваліфікацію, засідання, на яких методичні об'єднання звітують про свою роботу, виставки з досвіду роботи  учителів, які є підсумком роботи над методичними темами. Кращі матеріали колектив вечірньої школи представляє на педагогічних виставках, що організовуються на міських педагогічних конференціях.

                 

Щороку в школі проводяться предметні тижні, де педагоги та учні демонструють своїдосягнення. Проводиться випуск стінгазет, інформаційних повідомлень, вікторин, позакласних заходів тощо. 

                 

      Для втілення основних напрямків методичної роботи  у школі сформувалася система науково-методичної роботи з педагогами, до складу якої входять індивідуальні, групові та масові форми, що взаємодіють, доповнюють одна одну .

      Колективні форми методичної роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду,  педагогічної інформації.

      Колективними формами методичної роботи, її структурними компонентами є:

-         педагогічна рада;

-         методична рада;

-         робота   методичних об’єднань;

-         інструктивно-методичні наради;

-         теоретичні та практичні семінари;

-         участь у діяльності школи молодого викладача, яка організована   методистами відділу освіти Охтирської міської ради;

-         педагогічні читання.

                                  

     Одна із колективних форм методичної роботи – відкриті уроки, їх мета  — підвищення майстерності викладачів. Основні завдання - упровадження в практику викладачів передового педагогічного досвіду і результатів досліджень педагогічної науки, спрямованих на розв'язання завдань, що стоять перед навчальним закладом. Відкритий урок – добровільний крок учителя (крім серії відкритих уроків під час атестації і за підсумками стажування педагога ).

                                       

Масові форми науково-методичної роботи сприяють збагаченню професійних інтересів педагогів, удосконаленню їх знань, виробленню позицій із важливих педагогічних проблем сучасності, виявленню й узагальненню найкращого педагогічного досвіду.

       Індивідуальна методична робота - цілеспрямована, планомірна та систематична робота педагога над удосконаленням теоретичної та практичної підготовки.

       Індивідуальні форми роботи:

-         діагностування;

-         стажування / наставництво;

-         самоосвіта;

-         індивідуальні консультації, співбесіди;

-         творчі звіти;

-         видання методичних посібників;

-         практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках, у

           позакласній роботі;

-         висвітлення  педагогічної діяльності в засобах масової інформаці.

                                    

        Адміністрація школи  створює оптимальні умови для самоосвіти педагогів, визначає конкретні вимоги стосовно самоосвіти та забезпечує внутрішкільний контроль за цією ділянкою методичної роботи:

     -    оптимальний розклад занять з метою збільшення   часу  для  педагога;

-    наявність у розпорядженні вчителів шкільної та власної бібліотек;

-    міський методичний кабінет.

Кожен учитель має свою методичну папку, у якій є особистий листок, план самоосвіти, карта професійного росту, матеріали курсової перепідготовки, атестації, кращі розробки уроків, заходів, відображено діяльність учителя протягом декількох років, відслідковується зростання майстерності.

Така організація роботи методичних об'єднань позитивно впливає на якість навчального процесу та на діяльність педпрацівників.

        Окремим розділом методичної роботи є  організація  роботи з   молодими  спеціалістами.  Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від його професійної підготовки і особливих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, які умови праці й побуту йому створять,  як  стимулюватимуть його ініціативність і творче начало.

                                   




Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Погода в Охтирці
Форма входа
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Свято дня
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz