Охтирська вечірня (змінна) школа ІІ-ІІІ ступенів

Меню сайту
Новини освіти
Календар подій
Календар України
У біду потрапляють як у прірву,
однак до злочину сходять по східцях
О.Бестужев-Мерлінський

       Сьогодні проблема девіантної поведінки і правопорушень серед неповнолітніх в Україні є досить актуальною і набула загальнодержавного значення, не оминула вона і наш заклад, стала предметом стурбованості і підвищеної уваги з боку педагогічного колективу. 
       Саме через девіантну поведінку проходять негативні витоки соціуму. Внаслідок відхилень від нормальної поведінки відбувається руйнація спокійного укладу життєдіяльності. Молодь є найактивнішим психологічним суб'єктом і тому прояви соціально неприйнятної поведінки найвиразніше проявляються саме у них. У віці, коли не сформований стійкий світогляд, особи найбільше піддаються зовнішньому впливу. Сприймаючи інтереси, погляди оточуючих, вони обирають, вбирають їх у себе і в подальшому керуються ними. З розвитком девіантної поведінки у молоді все більше затуплюються позитивні відчуття і вона часто стає резервом для злочинності. 
Лише п'яту частину неповнолітніх правопорушників можна назвати випадковими злочинцями. Інші ж допускалися різних аморальних вчинків задовго до притягнення їх до кримінальної відповідальності. Кожному восьмому з десяти вчинених неповнолітніми злочинів передує процес деморалізації особи.
       З досвіду роботи школи видно, що інтереси неповнолітніх характеризуються специфічними особливостями. Вони залежать від особистого досвіду, своєрідності духовного складу, який відображає їх діяльність. Такі інтереси позбавляють таких неповнолітніх перспективи розвитку, духовного зростання, інтелектуального і морального вдосконалення. За час спостереження та роботи з учнями, що перебувають на обліку у ВКМСД педагогічний колектив закладу зробив висновок, що найбільш вираженим відхиленням від норми в психології важковиховуваного підлітка є його потреби: матеріальні потреби дуже часто переважають над духовними. Найчастіше спостерігається підвищений інтерес до грошей як засобу задоволення бажань, азартних ігор, цигарок. Для їх задоволення використовуються засоби, які не завжди відповідають нормам моралі. Внаслідок ослабленого контролю з боку батьків, або їхнього прикладу, дитина потрапляє під владу негативних звичок та проявів поведінки (куріння, потяг до вживання алкоголю, крадіжки), що зрештою призводить до деградації особистості. 
      У цих учнів недостатньо розвинута потреба в пізнанні навколишнього світу. Більшість з них відстає у навчанні, погано володіє методами діяльності. Характеризує таких неповнолітніх також спотворена, сильна й перекручена потреба до свободи й самостійності. 
      Характерні для правопорушників: брехливість, грубість, слабка сила волі, лінощі, безвідповідальність, агресивність, неурівноваженість. Досить характерним для таких осіб є відсутність самоконтролю, витримки, наявність наслідування, впертості, негативізму. 
     До вечірньої школи приходять учні уже зі сформованими поглядами, інтересами стійким світоглядом. Серед них є також учні з кримінальним багажем та злочинною установкою, результатом якої є активний пошук або створення приводу і ситуації, направленої на скоєння правопорушень та протиправних дій. У педагогічній діяльності дуже важливо знати мотиви негативних вчинків підлітка. 
     Для того, щоб успішно організовувати роботу з учнями, що схильні до девіантної поведінки, що мають кримінальний багаж, педагогічний колектив у першу чергу повинен знати особливості девіантної поведінки, причини її появи, прогнозовані наслідки, методи та прийоми роботи з таким контингентом. Тому перш за все педагогічний колектив на озброєння бере знання психології дитини, підлітка та дорослої людини, вивчає їхні особливості різними способами: шляхом самоосвіти, просвітницької роботи соціально - психологічної служби з педагогами закладу для того, щоб успішно здійснювати діяльність з набуття знань чи умінь учнів, виховувати їх, займатися перевихованням. Таким чином озброєний знаннями колектив певною мірою може прогнозувати зміст і методику профілактичних заходів. 
     Адміністрація закладу, пам‘ятаючи, що шкільне середовище відіграє важливу роль у становленні особистості, задоволенні її духовних потреб, визначення особистісного життєвого шляху, спрямовує всі зусилля для створення комфортного почуття учня у школі, де він проводить частину свого часу, є умовою його успішної соціалізації. У ситуації, що сьогодні склалася в шкільному середовищі, багато що залежить від кадрового складу нашого навчального закладу. Середній вік учителів становить 34 роки. Класні керівники здійснюють колосальний об‘єм роботи з учнями та їхніми батьками, керуючись тільки моральним заохоченням, почуттям відповідальності за долю кожної дитини та великим ентузіазмом. 
      Протягом навчального року адміністрацією закладу, класними керівниками 9-12 класів, соціальним педагогом, практичним психологом проводяться зустрічі, телефонні бесіди з батьками та учнями про моральну та емоційну атмосферу у родинах, з метою контролю виконання їх обов’язків, за необхідності проводяться індивідуальні роз‘яснювальні бесіди, консультації різного характеру. На загальних шкільних зборах розгладяться питання виконання батьківських обов‘язків, причин порушення поведінки тощо . 
       З метою вивчення реального стану життєвих умов цих дітей, класні керівники, та представники соціально-психологічної служби закладу 2 рази на рік здійснюють рейди у сім‘ї учнів, про що свідчать наявні акти обстеження житлово-побутових умов проживання учнів (так протягом І семестру 2011-2012 н.р. всього було складено 33 акти обстеження житлово-побутових умов учнів різних категорій), проводять інформаційно-роз‘яснювальну та індивідуальну роботу з цими учнями та їхніми батьками. 
       Навчальним закладом в основному відпрацьована система контролю за відвідуванням навчальних занять учнями «групи ризику». Плани виховної роботи класних керівників містять заходи щодо профілактики правопорушень, злочинності. Планами практичного психолога, соціального педагога також передбачено тренінгові заняття, консультації для учнів, батьків щодо проблем у вихованні батьків, корекційна робота тощо. 
      В індивідуальній виховній роботі передбачено координування впливів на учня педагогів, батьків і колективу. Така координація здійснюється за умови щоденного аналізу результатів виховного впливу, обміну думками з питань життя і діяльності вихованців. У школі є учні-правопорушники у яких скоєння асоціальних дій було випадковим (разовим), що суперечить загальній спрямованості особистості, але, на жаль, серед учнів закладу є і такі, які скоюють злочини і мають злочинну установку, результатом якої є активний пошук або створення приводу і ситуації. 
       Для організації роботи з цими учнями у школі розроблено відповідний алгоритм роботи, який включає вивчення інтересів, здібностей, нахилів (зразок алгоритму додається). 
      У школі періодично на зборах колективу вчителів школи розглядається питання про прийняття заходів для усунення причин і умов, що сприяють скоєнню злочинів та визначаються основні напрямки діяльності, направлені на профілактику та усунення причин і умов, що сприяють скоєнню злочинів серед учнівської молоді: 
1.Працювати за алгоритмом роботи з учнями, схильними до вчинення правопорушень.
2. Класними керівниками учнів 9-12-х класів проводити роз’яснювальну роботу про недопущення вчинення ними правопорушень.
3 Підтримувати постійний зв‘язок адміністрації та соціально-психологічної служби школи з працівниками ВКМСД Охтирського МВ УМВС України в Сумській області ( індивідуальні зустрічі, бесіди, консультування, надання інформаційних довідок відносно неповнолітніх учнів, які перебувають на профілактичному обліку у відділенні КМСД Охтирського МВ УМВС України в Сумській області, періодичне уточнення списків учнів-правопорушників для організації з ними та їхніми батьками відповідної роботи, проведення спільних рейдів у вечірній час «Урок-перерва» тощо).
4. При потребі оформляти та направляти листи – прохання на ім‘я начальника Охтирського МВ ГУМВС про притягнення до відповідальності батьків за невиконання батьківських обов’язків стосовно виховання та навчання дитини.
5. Здійснювати рейди у сім’ї учнів, що перебувають на обліку в КМСД.
6. Підтримувати постійний зв’язок з батьками учнів, схильних до правопорушень (як у телефонному режимі, так і під час зустрічей).
7. Періодично оновлювати шкільний інформаційний куточок з правознавства «Феміда».
8. З метою налагодження співпраці з батьками учнів адміністрацією та класними керівниками школи продовжувати (при потребі) укладати угоди на спільну виховну роботу школи і сім‘ї.
9. На кожного учня, що перебуває на обліку в КМСД, заводити облікову картку, у якій фіксувати основні види проведеної профілактичної роботи.
10. Педагогічним колективом здійснювати роботу по залученню учнів до позакласної діяльності.
11. За учнями, що стоять на обліку у КМСД, наказом по школі закріплювати учителів-наставників.
12. Організовувати роботу штабу профілактики правопорушень (відповідно до плану. 1 засідання щомісяця).
        З метою підвищення рівня правової освіти учнівської молоді, запобігання негативним проявам серед школярів у школі проводити Місячники превентивного виховання, тижні правової освіти протягом яких передбачити проведення різних заходів правового характеру: 
1. Індивідуальні та колективні бесіди;
2. Зустрічі з представниками КМСД під час яких учні мають змогу отримати цікаву, змістовну, корисну інформацію правового характеру та почути кваліфіковані відповіді на свої питання.
3. Оформлення наочної агітації
4. Бібліотекарем школи здійснювати підбір літератури та з метою формування в учнів читацьких інтересів, популяризації літератури періодично організовувати книжкові виставки «Маленька людина – великі права» тощо.
5. Учителю права разом з психологом школи проводити з учнями години спілкування, бесіди «Правова відповідальність за розповсюдження наркотиків», «Правила для учнів – закон шкільного життя».
6. Поповнювати каталог відео матеріалів (фільмів, відеороликів, презентацій) виховного змісту, бо , як показала практика, дуже великий виховний вплив на свідомість учнівської молоді має не скільки живе слово, як реальні переглянуті факти.
     На жаль часто зусилля педагогічного колективу не завжди знаходять підтримку з боку батьків, які прикривають негативні прояви поведінки своїх дітей, недостатньо уваги приділяють профілактиці порушень дисципліни своїх дітей, до співпраці з школою підходять формально. 

     Підсумовуючи вищезазначене, зосереджуємо увагу на тому, що педагогічний колектив вечірньої школи і надалі в системі працюватиме над реалізацією заходів для усунення причин і умов, що сприяють скоєнню злочинів та профілактикою правопорушень в учнівському середовищі. Окрім цього, педагогічний колектив продовжуватиме направляти всі зусилля на покращення ситуації по співпраці з батьками та зменшенню показників злочинності серед підлітків та учнівської молоді. 

План виховної роботиз учнями "групи ризику"

Алгоритм роботи з учнями "групи ризику"

Угода з батьками на спільну виховну роботу

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Погода в Охтирці
Форма входа
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Свято дня
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz