Охтирська вечірня (змінна) школа ІІ-ІІІ ступенів

Меню сайту
Новини освіти
Календар подій
Календар України


 

Виховання – це багатогранний і складний процес. Сутність поняття виховання на даному етапі розвитку суспільства  не стоїть на місці. Сьогодні виховний процес підлягає переосмисленню. Оновлення змісту освіти і виховання залежить від багатьох факторів:  яка мета навчання і виховання,  яка політика ведеться у державі, які завдання стоять перед суспільством взагалі, який вік учнів, які їхні інтереси і нахили, який зв’язок виховного процесу школи з життям.  

У вечірній школі виховний процес є більш актуальною та складною проблемою, ніж у денній. Контингент учнів вечірньої школи характеризується не лише більш чітко вираженими індивідуальними особливостями (мотиваційними, морально-вольовими), а й індивідуальними умовами навчання та виховання (родинний стан, сімейні обставини, складність поєднання навчання з працею, навчання в ліцеї та школі, відсутність інтересу до навчання). Надзвичайно важливо виховувати й побутовий досвід, зважаючи на те, що в учнів вечірньої школи він характеризується емпіричністю, ситуативністю  та вимагає  тривалої і корінної переробки, а іноді й руйнування. Погляди окремих учнів, пов‘язані з побутовими труднощами, іноді перекручено відображають дійсність.  Усі ці причини діють у комплексі.

Аналіз педагогічної практики свідчить, що педагогічний колектив вечірньої школи, в основному, здійснює корекцію виховних впливів кожного учня, працює над виробленням інноваційного стилю діяльності, визначає механізми його практичної реалізації.  

Мета виховання у вечірній школі це – виховання життєво активного, гуманістично спрямованого громадянина України, який у своїй життєдіяльності керується загальнолюдськими та культурно-національними цінностями.

У концепції розвитку закладу зазначено, що основною місією   школи є формування  особистості  учня як громадянина України у процесі взаємодії школи та громади.  Беручи до уваги актуальність і значущість місії школи, яка дозволить  виховання громадянських якостей у особистості, колектив закладу вважає соціально-трудову компетенцію більш домінуючою. Саме вона є   пріоритетною у роботі  школи, коли учень у процесі навчання не тільки набуває знання, вміння, а й одержує  безпосередній досвід  життя  в громаді, здатність працювати в команді, володіє етикою громадянських відносин, навичками соціальної активності, функціональної грамотності, вміє організовувати власну  трудову та підприємницьку діяльність, реально оцінює власні професійні можливості, здатність співвідносити їх з потребами ринку праці.

Формування мережі закладу здійснюється кожного року за рахунок учнів 9-10 груп, які приходять до закладу з різних шкіл міста та району.  Більшість учнів школи – неповнолітні  особи з сімей, де батьки не приділяють достатньої уваги вихованню дітей або не мають ніякого впливу на них. Це учні – вже сформовані особистості, тому педагогічному колективу, як правило, спочатку складно  знайти стежину до серця кожного учня.    Особливо  це  стосується   учнів,  які приходять до закладу з кримінальним  «багажем» (учні, які перебувають на обліку КМСД, приходять до школи з місць позбавлення волі та ін.)

                                   

Сам різнорівневий учнівський контингент  як за успішністю, віком, інтересами та мотивацією до навчання підштовхнув  педагогічний колектив до нетрадиційних підходів у вирішенні  виховних завдань. Було зроблено висновок, що   зацікавити одними і тими ж виховними заходами всіх  просто неможливо, а  завдання педагогів вечірньої  школи полягає в тому, щоб максимально використати позитивний досвід учнів і протидіяти негативному.

         Якість планування виховної роботи забезпечується його правильною організацією, яка передбачає максимальне включення всього педагогічного і учнівського колективів у виховну діяльність. Поряд з традиційною схемою, яка включає в себе певні виховні заходи за напрямками виховання, все частіше у  практичну діяльність входить  планування роботи за   календарним принципом, шляхом проведення місячників.  

Тільки завдяки тісній співпраці усіх ланок виховного простору: адміністрації школи,  класних керівників,  учителів-предметників, практичного психолога, соціального педагога,  батьків і громадськості  відбувається реалізація визначених виховних завдань.

               

Вся виховна робота у  школі  розрахована на творчих і небайдужих учителів, класних керівників. Її відмінність не тільки у формах і методах роботи, а й в особливому стилі взаємин педагогів та  учнівської молоді, який базується на повазі до  особистості, глибокому розумінні її природи, спроби створити найкращі умови для здорового розвитку та розкриття   талантів  вихованців.

                     

         У школі працює рада профілактики правопорушень і злочинів.  Превентивне виховання школярів є  одним із пріоритетних напрямків у   роботі  штабу профілактики, головним завданням якого є попередження  правопорушень, травматизму та згубних звичок серед учнів. Засідання ради проводяться один раз на місяць,  на яких розглядаються питання щодо учнів з девіантною формою поведінки,  надається практична допомога батькам у вихованні дітей, схильних до правопорушень, в організації їхнього дозвілля.  Члени ради профілактики правопорушень  разом з представниками КМСД на базі школи проводять спільні рейди «Урок-перерва»,  «Твоє життя –твій вибір» , «Курінню – ні !» з метою профілактики правопорушень, шкідливих звичок, пропаганди здорового способу життя  в учнівському середовищі.

                   

З метою удосконалення профілактичної роботи з учнями школи щодо вживання наркотичних речовин, тютюнопаління та пропагування здорового способу життя у школі  щороку за  розробленим та  погодженим з лікарем-наркологом планом на підставі наказу по школі «Про створення наркологічного поста і організацію його роботи» організовується діяльність  громадського наркологічного поста.

Анкетування, співбесіди із старшокласниками, результати працевлаштування випускників за останній період свідчать про здатність учнів ефективно розв’язувати проблеми, що виникають в реальних життєвих ситуаціях, діяти адекватно вимогам соціуму та у відповідності з власною природою.

Адміністрація, педагогічний колектив забезпечують комплекс соціально-педагогічної допомоги і захисту  учнів, сприяють виробленню імунітету до негативних впливів середовища, формуванню позитивних соціальних настанов.




 



Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Погода в Охтирці
Форма входа
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Свято дня
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz